Historie školy

Historie Základní umělecké školy, Praha 8, Klapkova 25 sahá do roku 1953, kdy se v prostorách bývalé hospody v ulici Na Žertvách začalo vyučovat hře na klavír, housle a hudební nauce. Důležitým mezníkem se stal rok 1957, ve kterém se vedení školy ujala paní Věra Barvíková, a škola se přemístila do nového působiště ve Voctářově ulici. Hudební obor se rozšířil o další nástroje a postupně přibývaly obory taneční, výtvarný a literárně-dramatický. V roce 1961 se tak stala první čtyřoborovou školou v Praze.

S rozšiřováním výuky a stoupajícím zájmem veřejnosti úzce souvisela potřeba nových učeben. Proto se škola přestěhovala v roce 1980 do objektu bývalé ZDŠ v Lindnerově ulici a ředitelkou se stala paní Dagmar Remtová. Nově získané prostory umožnily prohloubit spolupráci mezi jednotlivými obory. Byly navázány kontakty se vzdělávacími institucemi v Maďarsku a Německé demokratické republice. Od roku 1988 se ujal vedení Bc. Miroslav Pikhart. 

Škola se dále rozšiřovala, kapacita objektu v Lindnerově ulici byla vyčerpána, a tak se tehdejší LŠU v roce 1990 opět stěhovala, tentokrát do sídla bývalého obvodního výboru Komunistické strany Československa. Protože tato budova se postupem času ukázala jako nepříliš vhodná pro potřeby uměleckého vzdělávání, přesídlila v roce 1994 základní umělecká škola, jak se vzdělávací instituce tohoto typu nově nazývaly, do svého současného působiště v Klapkově ulici.

Devadesátá léta dvacátého století přinesla významný rozvoj zahraničních kontaktů, rozšiřuje se spolupráce s partnerskými školami v Dánsku, Skotsku a Německu, která pokračuje i ve 21. století. Vznikly nové soubory a orchestry, žákům a učitelům se dostalo významných ocenění v domácích i mezinárodních soutěžích. Podařilo se také zrekonstruovat sídlo školy, čímž získala kvalitní koncertní sál a nové učebny. V roce 2018 převzal vedení současný ředitel Mgr. Pavel Lávička. V posledních letech škola čelila nečekaným výzvám souvisejícím především s celosvětovou pandemií COVID-19. V této nelehké situaci obstála se ctí, posílena o nové poznatky umožňující další zkvalitnění výuky.