V Základní umělecké škole, Praha 8, Klapkova 25 se mohou žáci vzdělávat v těchto oborech - hudebním, literárně-dramatickém, tanečním a výtvarném.
Studium se dělí na přípravné, určené dětem od pěti let (v případě literárně-dramatického oboru dětem od šesti let), I. stupeň zaměřený na děti od sedmi let, II. stupeň pro žáky od čtrnácti let a studium pro dospělé, určené osobám starším osmnácti let (vzhledem k podmínkám financování základních uměleckých škol platným v současné době lze však nové žáky do studia pro dospělé přijímat pouze zcela výjimečně). Vzdělávání ve všech oborech se uskutečňuje podle učebních plánů a osnov vydaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a od školního roku 2012/2013 také podle vlastního školního vzdělávacího programu, který byl vytvořen na základě ustanovení zákona č. 561/2004 Sb. a Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání. Uchazeči o studium jsou do všech stupňů a oborů studia zařazováni na základě úspěšně vykonaného přijímacího řízení, které ověřuje jejich schopnosti pro studium. Výkony žáků všech oborů se pravidelně prezentují na vystoupeních, výstavách a na domácích a mezinárodních soutěžích.
HUDEBNÍ OBOR
je největším oborem školy. V průběhu přípravného studia žáci rozvíjí svoje základní talentové schopnosti a rozhodují se, zda se budou v průběhu dalšího vzdělávání věnovat sólovému či sborovému zpěvu, hře na hudební nástroj či kombinaci uvedených možností.
Žáci I. stupně, II. stupně a studia pro dospělé se mohou vzdělávat v jednom z níže uvedených studijních zaměření:
hra na akordeon |
hra na klavír |
hra na keyboard |
hra na housle |
hra na violu |
hra na violoncello |
hra na kontrabas |
hra na zobcovou flétnu |
hra na příčnou flétnu |
hra na hoboj |
hra na fagot |
hra na klarinet |
hra na saxofon |
hra na trubku |
hra na lesní roh |
hra na pozoun |
hra na tubu |
hra na kytaru (klasickou) |
hra na elektrickou kytaru |
hra na baskytaru |
hra na bicí nástroje |
sólový zpěv |
sborový zpěv |
|
V rámci jednotlivých studijních zaměření žáci povinně navštěvují výuku hudební nauky a zúčastňují se hry v orchestrech, komorních souborech a pěveckých sborech. V současné době působí v rámci školy následující sbory a soubory:
pěvecké sbory: |
Písklata |
orchestry: |
přípravný smyčcový soubor Cvrček |
soubory různého obsazení: |
folklórní soubory, soubory zobcových fléten různého obsazení, kytarová dua, tria, kvarteta a další soubory |
LITERÁRNĚ-DRAMATICKÝ OBOR
Náplní činnosti literárně-dramatického oboru je rozvoj přirozených schopností dětí v oblasti pohybové výchovy, přednesu, dramatická a literární činnost.
TANEČNÍ OBOR
rozvíjí v žácích smysl pro správné držení těla, hudební a prostorové cítění, krásu tance a pohybu vůbec. Obsahová orientace tanečního oboru je v současné době zaměřena především do oblasti moderního scénického tance.
VÝTVARNÝ OBOR
je druhým největším oborem školy. Žáci se zde věnují kresbě, malbě, grafice, keramice (výtvarný obor disponuje vlastní keramickou pecí a hrnčířským kruhem), dekorativní činnosti a prostorové objektové tvorbě.
Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer